Tην Παρασκευή 1η Ιουνίου 2018 στο Επιμελητήριο Αχαΐας πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση παρουσίασης και βράβευσης των νικητών του 1ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού με τίτλο «Καινοτομία στην Παραγωγή και την Αξιοποίηση των Αρωματικών και Φαρμακευτικών Φυτών» που διοργανώθηκε από τον Κόμβο Καινοτομίας Aroma Hub.
Στην έναρξη της εκδήλωσης, η κ. Φωτεινή Λάμαρη, Επίκουρη Καθηγήτρια και Διευθύντρια του ΑromaHub, τόνισε την ανάγκη ενσωμάτωσης καινοτομίας στις επιχειρήσεις του συγκεκριμένου κλάδου. Την εκδήλωση χαιρέτισαν ο Καθηγητής κ. Βασίλης Αναστασόπουλος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Επιστημονικού Πάρκου Πατρών, ο κ. Πλάτων Μαρλαφέκας, Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Αχαΐας, και ο Ανδρέας Κατσανιώτης, Βουλευτής Ν. Αχαΐας. Επιπλέον, αναγνώστηκε ο χαιρετισμός του Αναπληρωτή Υπουργού κ. Ιωάννη Τσιρώνη, ο οποίος τόνισε τη σημασία δημιουργίας ενός οικοσυστήματος καινοτομίας και διεπιστημονικότητας, ενώ παράλληλα συνεχάρη την προσπάθεια ως φωτεινό παράδειγμα μίμησης. Η κύρια ομιλία της εκδήλωσης αφορούσε τις «Δυνατότητες αξιοποίησης των Αρωματικών και Φαρμακευτικών Φυτών της Ελλάδας» και έγινε από τον κ. Βασίλειο Ντουρντόγλου, Καθηγητή Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, μέλος του Δ.Σ. της ΒΙΟΡΥΛ ΑΕ.
Ακολούθησε η παρουσίαση του διαγωνισμού, των χορηγών, των κριτών και των νικητών. Στο διαγωνισμό υποβλήθηκαν 17 έγκυρες προτάσεις, από όλη την Ελλάδα, 9 στην κατηγορία της καινοτόμου επιχειρηματικής ιδέας, 7 στην κατηγορία των νεοφυών επιχειρήσεων (ενεργών όχι περισσότερο από 5 χρόνια) και 1 στην κατηγορία (5-7 έτη). Η αξιολόγηση των νικητών έγινε από τριμελείς ανεξάρτητες επιτροπές.
Το πρώτο βραβείο στην κατηγορία νεοφυείς επιχειρήσεις απενεμήθη στην HYSSOPUS ORGANICS, που εδρεύει στις Σέρρες. Η κ. Στέλλα Χατζηγαβριήλ παρουσίασε την επιχειρηματική ιδέα της HYSSOPUS ORGANICS, η οποία έγκειται στην πολλαπλή αξιοποίηση των αρωματικών & φαρμακευτικών φυτών με καινοτόμες μεθόδους και τον κατά περίπτωση συνδυασμό τους με υπερτροφές. Το δεύτερο βραβείο απονεμήθηκε στη MOLY THE MYTHIC ANTIDOTE που εδρεύει στο Βόλο. Οι κ.κ. Χριστόδουλος Βηλάρας και Μανώλης Μάνος παρουσίασαν τη διαδικασία δημιουργίας μιγμάτων με πρωταρχικό κριτήριο την αρμονία των υλικών, βασισμένα στην αρχή των προσαρμογόνων βοτάνων, χωρίς την ανάγκη χρήσης τεχνητών γλυκαντικών ουσιών. Το τρίτο βραβείο απονεμήθηκε στις νεοφυείς επιχειρήσεις life secrets pure nature και εκχύλισμα-φυτικά καλλυντικά. Η κα. Καλλιόπη Σεμερτζίδου παρουσίασε το πολυλειτουργικό Αγρόκτημα life secrets pure nature το οποίο συνδέει την πρωτογενή παραγωγή, την μεταποίηση και την παροχή υπηρεσιών, ενώ η εταιρεία με το διακριτικό τίτλο Εκχύλισμα-φυτικά καλλυντικά δημιουργεί υγιεινά καινοτόμα καλλυντικά.
Το πρώτο βραβείο στην κατηγορία καινοτόμες επιχειρηματικές ιδέες απονεμήθηκε στην AgroMist, μία ομάδα φοιτητών Φαρμακευτικής του Πανεπιστημίου Πατρών. Ο κ. Κωνσταντίνος Μεσιακάρης που αντιπροσώπευσε την ομάδα παρουσίασε την ιδέα τους να αξιοποιήσουν ευεργετικά φυτικά εκχυλίσματα ως φυσικά πρόσθετα στα υγρά αναπλήρωσης ηλεκτρονικού τσιγάρου. Το δεύτερο βραβείο στην κατηγορία καινοτόμες επιχειρηματικές ιδέες απονεμήθηκε στην O|H| LIVE, μια ομάδα μεταπτυχιακών φοιτητών από την Αθήνα. Η κα. Έλενα Λέκκα παρουσίασε την επιχειρηματική ιδέα της O|H| LIVE που έγκειται στη δημιουργία αφεψημάτων σε κάψουλες συμβατές με Nespresso με συνδυασμό βιολογικών ελληνικών βοτάνων. Το τρίτο βραβείο στην κατηγορία καινοτόμες επιχειρηματικές ιδέες απονεμήθηκε στην SotmanAloe, από την Πάτρα. Ο κ. Σωτήρης Μανίκας παρουσίασε την επιχειρηματική ιδέα που έγκειται στη δημιουργία καινοτόμων προϊόντων από εκχύλισμα αλόης.
Τέλος, ειδικό βραβείο απονεμήθηκε στον Αγροτικό Συνεταιρισμό ΣΤΕΒΙΑ ΕΛΛΑΣ – STEVIA HELLAS COOPERATIVE, που εδρεύει στη Λαμία. Η κα. Στέλλα Δάμπαση παρουσίασε τον Stevia Hellas Coop, ο οποίος αποτελεί έναν καινοτόμο Αγροτικό Συνεταιρισμό και μάλιστα το μοναδικό παραγωγό στέβιας σε όλη την Ευρώπη.
Χορηγοί του διαγωνισμού ήταν το Γαλλο-Ελληνικό Δίκτυο Καινοτομίας MAZINNOV, το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης, η εταιρεία InSyBio (Intelligent Systems Biology), το Orange Grove Patras, η εταιρεία TROPOS BRANDING, η ΤΟPIA architects, η εταιρεία in4capital και το Aroma Ηub. Οι χορηγοί επικοινωνίας του διαγωνισμού ήταν το Epixeiro.gr, το Skywalker, AgroPress και η εφημερίδα Ύπαιθρος Χώρα.
Υποστηριχτές του διαγωνισμού ήταν το Επιστημονικό Πάρκο Πατρών, η Ομοσπονδία Ελληνικών Συνδέσμων Νέων Επιχειρηματιών (ΟΕΣΥΝΕ), η Συμμαχία για την Επιχειρηματικότητα και Ανάπτυξη στη Δυτική Ελλάδα, το Κέντρο Στήριξης Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας (ACEin), το Mindspace, το Δίκτυο Βιολογικών Προϊόντων, η Aephoria.net, το Youth Entrepreneurship Club και η Ακαδημία Επιχειρηματικότητας.